Lipiec 4, 2017

B I B L I O T E K A

A R T Y K U Ł Y   i   W Y W I A D Y: 

  1. TU rozmowa “rzeka” z 16.01.2023 r. z Anną Matuszkiewicz ze Strefy Bycia w Warszawie – 1:50 h “spisu treści” czyli tematów do rozwinięcia w przyszłości – daj znać które Cię interesują najpierw 🙂

JOGA KUNDALINI 

  1. TU rozmowa z 22 maja 2018r. z #krishnakirtan o tym skąd się wzięła kundalini joga na zachodzie i w Polsce, jakie ma korzenie, oraz kilka wskazówek do praktyki
  2. TU rozmowa o jodze kundalini i medytacji we współczesnych czasach, z 27 lutego 2019r. z #krishnakirtan
  3. TU rozmowa z 2019r. z Magdą Chmielewską dla magazynu Joga o “prądzie życia” czyli kundalini – obalamy mity i rozwiewamy złudzenia na ten temat 🙂
  4. TU covidowa sesja automasażu i krótkich technik oddechowych dla zdrowia, również psychicznego z kwietnia 2020r.

NADA  JOGA = (NAAD)

AJURWEDA

KLASYKA JOGI

TU można zakupić książki z zakresu Jogi Kundalini wg Y.Bhajana i jej klasycznej wersji

Poniżej film o pracy z głosem (nada joga) metodą Vemu Mukundy – prowadzi Stefano Manfrin

Poniżej tłumaczenie tekstu filmu:

Witamy na wspaniałym kursie Nada Jogi, który uzdrawia nawet ludzi nieczułych na dźwięk…

Ta metoda, której się nauczymy, pochodzi z Ved,  jest znana pod nazwą Nada Brahma Yoga i została opracowana przez nieżyjącego już nauczyciela o imieniu Vemu Mukunda,.

Jest ona również częściowo znana na Zachodzie jako terapia muzyką, ale tu opiera się na percepcji dotyku, a nie na percepcji słuchu. Ponieważ dźwięk rozchodzi się poprzez wibracje również w naszych ciałach, odkryto, że my ludzie jesteśmy jak instrumenty muzyczne, czyli oparto się na zasadzie rezonansu.

Będę grał nutę, a potem zaśpiewam ten dźwięk głoską SA; ty po prostu słuchaj, a potem możesz zamknąć oczy i poczuć, co czujesz w okolicy pępka. (SAAAAAAA)

podczas odczuwania tego miejsca pępka połóż rękę na prawym uchu, i z głoską M próbuj sam/a znaleźć częstotliwość tego dźwięku, który ja  będę śpiewać. Jeśli zrobisz Mmmmmmmmmmmm, to poczujesz wibrację w czaszce. W pewnym momencie poczujesz, że to, co tam wibruje, jest podobne do tego, co się dzieje w pępku … Wtedy możesz zmienić M , na  SAAAAA …

Teraz możesz odłożyć rękę od ucha i śpiewać SA głośniej (SAAAAAAA) – ok, głos jest ważny, ale próbuj wniknąć do pępka dźwiękiem i czuć, co tam się dzieje. Jeśli wyda ci się, że jesteś niezestrojona/y, zauważysz, że Twój dźwięk M będzie w bardzo oczywisty sposób odmienny w odniesieniu do dźwięku wibrującego w pokoju. Ważną rzeczą jest to, żeby zamiast próbować ponownie go znaleźć słuchem, zatrzymać się i zmienić percepcję. Percepcją musi być przede wszystkim zmysł dotyku, a nie słuchu.

Staramy się odejść od percepcji słuchania, ponieważ, że ​​jeśli ktoś nie trafia w ton, to nie potrafi klarownie skoordynować tego, co usłyszał – z tym, co chce śpiewać. Próbujemy więc odtworzyć dźwięk w inny sposób.

Są 72 sposoby wspinania się po tej drabinie, a następnie z każdego z tych 72 sposobów na wspinaczkę i zejście, są ich pochodne, które nazywają się Janyas, więc w sumie około tysiąca rag. Ale te 72 są główne. (SA RE SA RE)

Każda z nich ma dokładnie określony wpływ na stan umysłu, każda raga jest śpiewana o określonej porze dnia, jest związana z konkretnym rodzajem koloru prany i zazwyczaj jest śpiewana w pewnych prawidłowych na niej warunkach otoczenia. GA RE SA DHA PA … PA DHA RE
Jeśli robiąc to wpadasz w ciąg myśli lub zauważasz całkowitą nieobecność myśli, niech tak będzie jak jest – bez buntu i bez powstrzymywania się … RE MA PAA DHA PAA